JEG HAR FÅET EN UDFORDRING

Træning

Halløj i stuerne. Følger I egentlig med på Instagram og på InstaStory? Jeg er efterhånden ret aktiv på særligt InstaStory og hvis I følger med dér, så ved I også, at jeg langt om længe er kommet i gang med at træne. Hjemmetræne. Spinning og yoga.

Der er to ting, der har hjulpet mig i gang: 1) Vi har lige nu mine forældres spinningcykel stående, og 2) Jesper gav mig for små to uger siden en udfordring: “Du skal have pulsen op hver dag resten af september!” (næste måned er det min tur til at give ham en udfordring).

Nu har jeg været i gang i 13 dage og jeg har trænet i 10 af dagene. Jeg ved godt, at 10 ikke er 13, og at jeg ikke har overholdt Jespers udfordring 100%, men han har accepteret det de dage, jeg er sprunget over. Den ene dag havde vi så hektisk en dag, at jeg bare ikke kunne nå det, den anden dag havde jeg migræne og i går, den tredje dag, var jeg bare fuldstændig udkørt, 0 energi og en smule hovedpine. Han sagde det var helt ok. Og uanset hvad, så vil jeg ikke hænge mig i de dage, hvor det ikke er lykkes mig at komme op på spinningcyklen og ned på yogamåtten. Nej, jeg vil fokusere på, at jeg siden d. 9. september rent faktisk har formået at træne 10 gange! Det er for mig virkelig stort.

Jeg har i lang, lang tid ønsket at komme i gang med at træne og ønsket at ændre lidt på min livsstil. Simpelthen fordi jeg kan mærke, at min krop virkelig har brug for det. Og jeg har også flere gange haft de allerbedste intentioner. Men jeg er de seneste par år aldrig kommet længere end til den ene “træning” i ny og næ. Jeg har en rygrad som en regnorm, når det kommer til træning. Men dén rygrad skal styrkes (både i overført betydning, men også bogstavelig talt) og det er jeg i gang med nu!

Allerede nu kan jeg mærke en forbedring i min kondition og jeg er også allerede mere tryg på yogamåtten. Da jeg den første dag hev mig selv op på spinningcyklen formåede jeg at cykle 11 kilometer på 20 minutter. Jeg var ildrød i hovedet efterfølgende og kunne knapt nok snakke. Jeg var virkelig færdig. Tidligere i dag cyklede jeg 16 kilometer på 25 minutter – jeg sveder mere end i starten, men rødmen er mindre og jeg er langt fra lige så forpustet. Det er sindsygt motiverende allerede nu, at kunne mærke og se en forskel. Så jeg fortsætter! Også med yogaen – det er for mig en virkelig god måde, at få strukket kroppen igennem og få ro på efter spinningen. Jeg elsker det allerede. Jeg følger Yoga with Adrienes30 Days of Yoga“-program, som i mine øjne er et virkelig fint yogaprogram, også til begyndere, som jeg. Generelt er jeg allerede nu vild med Adrienes yogaunivers – hun er virkelig behagelig og motiverende. Hvis du lige som jeg er ny i yogaverdenen, så kan jeg anbefale dig at kigge forbi hendes YouTube-kanal. Der ligger ikke kun programmet “30 Days of Yoga“, men et hav af yogavideoer, som du kan lave derhjemme. Blandt andet er det lige gået op for mig, at hun i starten af året har lavet en ny udgave af “30 Days of Yoga“, nemlig “31 Days of Yoga“, som jeg vil springe direkte videre til, når jeg har gennemført 30-dages programmet ♡

Hvis du har lyst til at følge med, skal du holde øje med min InstaStory, der tager jeg dig med til de fleste af mine træninger og deler desuden også flere af mine måltider. For at det ikke skal være løgn, så fik jeg den anden dag en besked fra en sød følger, som også er gået i gang med hjemmetræning efter, jeg startede! Tænk at JEG har kunne motivere til det. Hvis der er andre, der har lyst til at springe med på vognen, så tag mig meget gerne i jeres træningsposts. Det vil være fedt og meget motiverende, at følge med hos jer. Man er jo lidt “alene”, når man træner hjemmefra og ikke møder op på et hold i fitnesscenteret. Så lad os bruge hinanden!

| Bloglovin’ | Facebook | Instagram Snapchat |

Share

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *